петък, 28 декември 2007 г.

Огън!

Сигурен съм, че сте били до огъня и знаете колкото приятно топличко усещане се заражда.
Това с огъня е метафора :)
Примерно, имаме двама влюбени. За да им е топличко и двамата трябва да слагат "дърва" в
"огъня". Ако единия забрави и на двамата ще им стане студено.
Същото е с намерението, то е като огъня!
При тренировките, или в каквото и да е, щом са свързани много хора по еднакви критерий, предполага се, че намерението им е едно и също.
Колко от тези хора съзнателно слагат дърва в огъня ?
Примерно, колегите в университета не слагат, има места като хотели, банки и други бизнес институций, където повечето от хората слагат заради общата цел. Е, винаги има някой, който им виси на главата и следи дали слагат дърва, което си е кофти работа, ако не ти идва отвътре, все едно, ако не вложиш енергия, ще те мъмрят. Позагледайте се къде има организирано слагане на дърва и къде хората подмятат разни трески на моменти, за да има, уж някакъв огън?
Също индивидуалното слагане на дърва е много мощно. То се усеща, буквално, ако някой си е вложил сърцето и душата в нещо, няма как да не се предаде на другите хора. Не до там приятното нещо е, че ако някой много ентусиазирано се нерви или изживява някоя кофти емоция много силно, това ще се предаде на друите.
Да запалиш огъня сам, колкото е мощно толкова и трудно. Затова повече хора със сходен непреклонен стремеж към нещо, могат да запалят много по-силен и по мощен огън.
С няколко думи накрая, влгайте докато сте с приятелите си. Било то за удоволствие, или за работа. Помагайте си и се наслаждавайте на процеса.
Доста време съм тренирал сам и мога да оценя присъствието на другите. Благодаря Ви, че ми давате възможност да говоря за тези неща.

Палете огъня, сега му е времето :) Кой за какво ще си пали огън, сам може да реши, но бъдете сигурни преди да го запалите, защото ако го запалите и не го потдържате, ще Ви стане студено.

До скоро и успех :)

четвъртък, 27 декември 2007 г.

Списък

ЪъъЪЪъъъ ... Хехехе :) Вдъхновението дойде тази сутрин!

Да, тука ще е списъка с ДЕС и с навиците, с които се занимавам в момента:

  • Сутрешна разходка - около час. (както ти тръгне денят, така и свършва! )
  • Изправен гръбнак - около 2 часа или повече, колкото повече - толкова повече. (мечо пух стил! Хехе, пък е доста неприятно да се изгърби човек.)
  • Тибетски вариаций - 15 минути +. (трябва здрава психика)
  • 1 път седмичко излизане в гората, по възможност цялия ден да се прекара в преход. (ей това е нещото, което най-живо ме превлича!)
  • Да не задържам дишането, постоянно да има циркулация на кислород. (това пък колко често го забравям, не е истина!)
  • Да си лягам по-често към 22ч. (ммм! обичам да спя и все по-малко неща ми пречат да си лягам навреме)

Тези неща са извън тренировките, имат за цел да поддържат намерение за здраве и развитие.

Съветвам читателите на блога, да си създадете колкото се може повече добри навици, добър момент за интересен старт е новата година.

С това преключвам, ако имате въпроси, може да ги зададете на b_tonkov@yahoo.com

Успех и весели празници :)

петък, 21 декември 2007 г.

Алфа ритъм!

Тъй-тъй, много пробивни младежи ме разпитаха доста щателно за био ритъма и решиш да напиша есенцията на цялта работа в този пост.

През деня човек сменя 3 био ритъма. Ще говоря за най-важния, този който определя състоянието в което се тренира най-силно.

Алфа ритъм е сходно до сънното състояние, в него сме най-възприемчиви и концентрирани. Често да гледаш телевизор е да минеш в Алфа ритъм и точно това е идеята, когато си в Алфа ритъма да си възприемчив и да ти продават разни играчки. Доста подло .... !

Когато се събуждаме от сън сме в такъв био ритъм, опитайте се да се наблюдавате сутрин, как има едно спокойствие в главата и как нещата стават без усилие. Важното за практикуващия движения организъм, е волево да влиза в алфа ритъм. Това най-често става с добра почивка преди тренировката. Добрата почивка не е да седиш и да не правиш нищо, а да използваш удобна позиция на тялото и да разходиш вниманието си по мускулните групи и там където има дисконфорт, само да го задържиш, като един безпристрастен наблюдател на собственния си организъм. Това само по себе си освен, че е много добра настройка, може да смени био ритъма в АЛФА! Ако започнете да се прозявате случайно след подобна настройка и т.н., значи това е момента в който трябва да се тренира яко. Има много други тънкости как да се премине в Алфа ритъм. Знам, че в интернет е много трудно да се предава знанието и затова се надявам да се съберем лятото да потренираме.

Успех и разсъждавайте върху ритъма. Ще се отворят доста повече хоризонти :)

четвъртък, 20 декември 2007 г.

ДЕС !

ДЕС е кратичкото за Дозирана Екстремна Ситуация.

За какво ни е това пък, ще се питат повечето ?
Така си е, за доста небивалици съм писал и за много ще пиша.

Та да си дойдем на думата за ДЕС-а. Необходим ни е, защото при такива ДЕС може наученото да излезе наяве. Освен това, човек разбира истинската си същност, няма време за фалшиво самолюбие или суетно самочувствие, остава просто сам с възможностите си.

Пример за ДЕС:

1. Ставаш рано към 5-6 часа, да си тръгнал с 2 филий хляб и 1 шише с вода, фенерче, кибритче, хоп в раницата и тръгваш, къде ? Където си решиш, ама далаверата е да се върви без да се спира много много. Ходиш до 12 часа и обръщаш обратно. Моя съвет е да е сред природата.

2. Някой може да няма цял ден на разположение за да ходи като убезумял, затова например 1 китайско столче, да речем 2 минути си е доста сериозен ДЕС. Другия вариант за спестяване на време е със затворени очи, заставаш на 1 крак и си представяш, че около теб има пропаст, залитнеш ли умираш, какво тогава ? Не ще държиш ами направо цялото тяло ще се бори да остане там на 1 крак и очите да са затворени.

3. Други лесни ДЕС са например да станеш рано, да си оправиш леглото и да си измиеш зъбите, за някой това си е цяло предизвикателство. Бъдете творчески свободни и преценете сами за себе си, кое би Ви доставило удовлетворение. Поставете приоритетите доста добре и вложете. Ако нещо не е толкова важно за вас, няма да влагате толкова, но ако нещо е много важно за вас, тогава трябва с цялото си сърце и душа да работите за да го постигнете.

Често съм споменавал намерението като термин, това е непреклонен стремеж към нещо!

Успех на всички! Скоро ще напиша мойте ДЕС, а и съм говорил с harsh и той ще напише неговите ДЕС.

МНОГО ВАЖНО!!! - ДЕС са ДОЗИРАНИ! екстремни ситуаций, което означава, че трябва да се премислят стъпка по стъпка, и да има известна доза сигурност, не някъкви безразсъдни преходи в нищото по никое време!

сряда, 19 декември 2007 г.

За дишането !

От далече ще започна - знам, че е много трудно дишането и аз самия забравям на моменти :)

Първото нещо което трябва да научи практикуващия, е да слага палеца на лявата ръка под попадката на лявата плешката и да диша!

От там се стимулира един нервен плексус, който опасва от плешката под мишницата, през цялата лява половина на гръдния кош и стига до най долната част на коремната преса. Някой хора казват : "Оле-ле, боли ме сърцето като дишам!" . То сърце не боли, просто този нервен плексус, поради липса на профилактика, взема доста да свива дихателните мускули на гръдния кош и така се получават всевъзможни дискомфорти.

В началото някой може да не му стига палеца или да неможе да изкара лопадката и да го сложи под нея. БЕЗ НАСИЛИЕ ! Колкото може толкова. Утре, ще може повече.

Успех!

вторник, 18 декември 2007 г.

Ритъм ?

Някой дни сме силни, други дни сме слаби. Много хора си мислят, че няма как - такива са моментите и донякъде са прави.

Хората като енергийни същества имат био ритъм! Когато е висок, сме доста активни и можем да правим много неща, а когато е нисък точно обратното.

Как да засечем био ритъма, за да можем да преценим, дали можем да се натоварваме или не? Много е просто, може даже да се смеете на воля :) По пулса, сутрин когато се събуждаме! Най-лесния начин да се ориентираме за общото ни състояние, е като си измерим пулса. Слагаме безименния и средния пръст на дясната ръка на 2 пръста под основата на палеца на лявата и хоп - пулс :) Ако пулса е доста учестен, значи био ритъма е нисък и не трябва да се натоварваме през този ден. Когато пулса е доста бавен, сме във висок био ритъм и точно това е момента в който трябва да се тренира, за да може когато дойде ниския био ритъм, да минава по-леко.

Успех и до скоро :)

понеделник, 17 декември 2007 г.

Интересни разговори !







четвъртък, 6 декември 2007 г.

Снимки :)

Малко природа от Априлци.





сряда, 5 декември 2007 г.

Пружиниране?

Определено не е добър тренировъчен план, защото има способност да прещипва нерви!
Изoметричните са доста ефективни за разтягането на стегнат мускул.
А най-ефективни са осукванията на тялото.

Незнам кога ще остане време да снимаме техники за бързоходство и осуквания.

понеделник, 3 декември 2007 г.

Кирлияновата фотография!

Априлци!

Така! Този weekend ходихме до Априлци с клубът по Йога. Имаше някакво събиране на инструктурите и ние покрай него, решихме да се разходим по планините. Ето малко снимки. Ще има други неща, когато намеря кабел и ги измъкна от дигиталната камера.